سفارش تبلیغ
صبا ویژن

2. گام دوم در اخذ پذیرش: بررسی شرایط و الزامات پذیرش در دانشگاه

2. گام دوم در اخذ پذیرش: بررسی شرایط و الزامات پذیرش در دانشگاه

پس از اینکه تصمیم گرفتید که در کدام دانشگاه و رشته قصد ادامه تحصیل دارید ، حالا باید ببینید شرایط و الزامات کسب جایگاه مورد نظر شما چیست. بدین منظور ، باید به وب سایت دانشگاه مراجعه و شرایط اخذ پذیرش را در قسمت application requirements مطالعه کنید.

با توجه به اینکه شرایط اخذ پذیرش دانشگاه ها و رشته های مختلف انگلستان بسیار متغیر است، حتما توصیه می کنم که تحقیق کنید و در صورت لزوم یادداشت برداری کنید. به خاطر داشته باشید که بسیار به جزئیات توجه کنید زیرا در این مرحله از اخذ پذیرش شما، همه چیز حتی کم اهمیت ترین مدارک هم به بررسی می‌شود. 

در این مرحله "زمان"  بسیار مهم است، چون تکمیل مدارک مورد نیاز شاید زمان بر باشد و تاخیر غیر منتظره ای در صدور مدارک شما پیش بیاید. به عنوان مثال ، آماده سازی و  گذراندن دوره مهارت زبان حداقل 2 ماه طول می کشد، بعلاوه شما باید بقیه برنامه اخذ پذیرش خود را در همان بازه زمانی تکمیل کنید. در نتیجه ، ممکن است ددلاین پیشرو را از دست بدهید و حتی بدتر از آن! ممکن است که اپلای کنید ، اما به دلیل عدم ارائه مدارک لازم ریجکت می شوید. بنابراین توصیه میکنم حداقل سه ماه قبل از شروع فراخوان دانشگاه ، خود را آماده کنید.